OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Úvodní stránka » Stravování školáka » Stravování školáka

Stravování školáka

Úspěšné zvládání školních povinností můžeme zcela jistě ovlivnit i vyváženým životním stylem dítěte, do kterého spadá i vhodná výživa. V praxi se setkáváme s tím, že děti jdou ráno do školy nenasnídané, protože vstávají na poslední chvíli, ke svačině mají sušenku či sladké pečivo, oběd ve školní jídelně nesní a po návratu ze školy pak hladové denní deficit dohání a často ne zrovna velmi vhodně. Přitom vyvážená výživa může pomoci i k lepší tělesné i duševní výkonnosti!

Je tedy vhodné zorganizovat ranní vstávání tak, aby bylo dostatek času na klidnou snídani. Snídaně by měla obsahovat jak složku sacharidovou (pečivo, méně sladké snídaňové cereálie, ovoce apod.), tak složku bílkovinnou (sýr, šunku, mléko, jogurt, kefír, tvaroh apod.). Snídaně by také měla v každém případě obsahovat nápoj, například ovocný čaj či případně zředěný džus či vodu.

 Jestliže dítě nesnídá, je vhodné jej snídání postupně učit. Jsou jistě jedinci, kteří snídat po ránu i přes nejlepší vůli nedokáží. V takovém případě je dobré, má-li dítě přichystány do školy dvě svačiny. Jednu z nich si sní jako pozdní snídani po příchodu do školy.

Praktický tip!

 Patříte-li k rodinám, které prožívají rána ve shonu, zkuste se zamyslet, jak by je šlo prožít lépe. Některé záležitosti jdou vyřešit v předvečer. Například děti by si měly večer nachystat vše potřebné do školní aktovky a oblečení. Zkuste také vstávat o chviličku dříve. Berte ranní klid jako vklad do celého dne. O víkendu lze realizovat společné snídaně, na jejichž přípravě se mohou podílet i děti.

 

 

 

 

 

 


Kontakt

Školní jídelna RK
U Stadionu 1229, Rychnov nad Kněžnou
+420 494 534 707
FAX +420 494 535 802
72553588
DIČ CZ72553588